@Mail Abonnement.

Laat uw @mail adres achter en ontvang een mailtje wanneer er een nieuwe blog geplaatst is.

“Het is niet erg om naar de dood te verlangen zolang je maar meer naar het leven verlangt!”

Kiala wordt UPS! Hoera voor Post.nl?

Leestijd ongeveer 3 minuten.

Een samenvoeging van twee bedrijven gaat niet altijd over roosjes. Nu versturen en ontvangen wij vrij geregeld allerlei soorten pakketjes. Om te voorkomen dat de kosten de spuigaten uit lopen kiezen wij er geregeld voor om gebruik te maken van de service van Kiala. Niet een postbode die het pakketje thuis komt bezorgen maar een vast ophaal punt op nog geen twee honderd meter bij ons vandaan, in het centrum van ons dorpje. Dat het pakket niet thuis bezorgt wordt heeft meerdere voordelen. Je bent niet afhankelijk van de bezorger zodat je er voor moet zorgen dat je op de bezorgtijd thuis bent en de kosten zijn aanzienlijk lager dan die van bijvoorbeeld Post.nl.

Al een tijdje wordt bij het halen of afgeven van pakketjes bij Kiala gewezen op de aanstaande fusie met UPS. De Kiala afhaalpunten worden allemaal omgevormd in UPS  Acces Point’s. Afgelopen week was het dan ook zo ver en het eerste pakketje zou worden afgeleverd bij ons nieuwe UPS Acces Point in het dorp. De bevestiging van aflevering, het pakketje staat klaar op het Acces Point, belande netjes in digitale brievenbus.

Een iets preciezere bestudering van  het mailtje leverde echter verbazing op. Het Acces Point in het dorp was om de één of andere rede buiten het gezichtsveld van UPS gevallen met als gevolg, het pakketje was nu af te halen bij het UPS Acces Point in één van de naburige dorpen. Hemelsbreed nog geen 5 kilometer bij ons vandaan maar via de weg, 25 minuten enkele reis rijden. De twee dorpen worden gescheiden door de brede Maas met als gevolg dat er een flinke omweg gemaakt moet worden om het naburige dorp te bereiken. De rede waarom het pakketje niet op het op 200 meter afstand gelegen Acces Point was afgeleverd? Daar zullen we waarschijnlijk wel nooit achter komen.

Nu is het niet zo een groot probleem om één en ander recht te breien. De UPS Acces Points worden doorgaans elke dag voorzien van nieuwe pakketjes die afgehaald kunnen worden. Een telefoontje of mailtje naar UPS zou voldoende moeten zijn om te regelen dat het pakketje alsnog in het dorp wordt afgeleverd. Maar, probeer maar eens op een fatsoenlijke manier met UPS te communiceren. Telefonisch een flink doortastend keuzemenu waar je u tegen zegt á 90 cent per minuut. Een bijna net zo uitgebreid aanvink website waar je na de nodige, vrijwel overbodige vragen, in 500 letters moet duidelijk maken wat je precies bedoelt. 

De telefonische actie eindigde in een afgebroken toon, het beltegoed was op. Het afgelopen zaterdag verstuurde mailtje, nog niets van gehoord. Terugbellen? Ho maar! Benieuwd of de nu wel erg dure sokken ooit ons huis zullen behalen.

Ik verbaas mij er steeds weer over hoe klantonvriendelijk grote bedrijven zijn. Hoe groter ze worden hoe meer ze prat gaan op klantvriendelijkheid terwijl ze alleen maar logger en asocialer, afstandelijker worden. Tuurlijk, een fusie brengt opstartproblemen met zich mee maar het is vooral de manier waarop er mee wordt omgegaan. Volgende keer maar weer gewoon met Post.nl. Ook groot maar tenminste wel goed bereikbaar!

Yosy

  • Inmiddels is bekend dat t afhaalpunt bij ons wegens vakantie is gesloten. Prima, geen probleem. Krijg n mail met deze uitleg. Adres doorgegeven van n punt in n dorp dichtbij gelegen. Voor t beltegoed moet ik hun voorwaarden lezen….ontzettend veel voorwaarden, wat hebben ze zich goed ingedekt!……ik heb geen recht op teruggave van t beltegoed! Weer n mailtje teruggestuurd dat ik t jammer vind dat 2 klanten (de verzendster die ook erg boos is en ik) géén gebruik meer van hun willen maken en dan voor DHL of TNT kiezen….géén reactie. De huisarts en dieren arts bellen? Met Sander’s of de vaste telefoon…..
    Ohhh…..heb gisteren n herinnering gekregen dat t pakketje nog in t verkeerde dorp ligt!
    Schiet de verzendster en mij maar lek……😝

    Anja.

  • -Update- 2 oktober 2017

    Raar, heel raar! Telefoontje van UPS (ingesproken op de voice mail);

    “Het afhaalpunt in Belfeld is gesloten en daarom heeft de afzender het andere adres gekozen. Dit kan niet gewijzigd worden. Het pakketje zal, wanneer het niet wordt opgehaald, terug gestuurd worden naar de afzender. Zij zal het dan opnieuw moeten verzenden naar het dichter bij ons gelegen afhaalpunt!”

    De afzender heeft toch echt het afleveradres in Belfeld als aflever adres opgegeven!

    Wat een quatsch!

    UPS dus niet meer, bureaucraties kut bedrijf!

Geef een reactie