Gewoon onzin....


“Je zal ooit moeten kiezen, voor waarheid of voor schijn.. want je kan jezelf verliezen... door nooit jezelf te zijn.”

TAPIJTCENTRUM NEDERLAND, een hele belevenis!

Leestijd ongeveer 7 minuten.

<< UPDATE >>

 – 16 mei 2017 – Na een mail gestuurd te hebben waarin ik mijn bedenkingen en verontwaardiging heb aangegeven kreeg ik vanmorgen een telefoontje van TAPIJTCENTRUM NEDERLAND; “De manier waarop er met onze opdracht is omgegaan is niet de normale gang van zaken. Vervelend dat alles zo gelopen is, de betreffende betrokken personeelsleden zijn er op aangesproken en het openstaande bedrag is komen te vervallen. Excuses namens TAPIJTCENTRUM NEDERLAND”.  Plezierig om terug gebeld te worden en te horen dat ik terecht mijn twijfels had.

Het volgende was voorgevallen;

Het debacle van het kiezen voor kwaliteit

Goedkoop is duurkoop, lang leven de speciaalzaak! Bij het stofferen van ons nieuwe huisje er voor gekozen naar een speciaalzaak te gaan. Deze keer geen Leenbakker of Kwantum maar een echte specialist; “TAPIJTCENTRUM NEDERLAND: EEN TROTS FAMILIEBEDRIJF SINDS 1969”. Aanlokkelijke kreten zoals; “KLANTEN ZICHZELF THUIS LATEN VOELEN” en “MEER WOONGELUK VOOR IEDEREEN”,”MEER DAN 20 SPECIAALZAKEN IN HET MIDDEN EN ZUIDEN VAN HET LAND” en als klap op de vuurpijl ; GENIET VAN EEN GRATIS KOPJE KOFFIE OF THEE”!

De keuze was snel gemaakt. De woonkamer en de slaapkamer, een mooi tapijtje. De bijkeuken, de keuken en de hal strak in het vinyl met een laminaat patroon. De verkoper was vriendelijk en meedenkend en met wat berekenende korting kwam de totaalprijs op bijna €1700,-. Ik vind het steeds moeilijker om mensen te begrijpen maar er had toch een lichtje moeten gaan branden toen de verkoper beloofde dat alles goed geregeld werd en dat alles eigenlijk vanzelf goed zou lopen. Er had toch een lichtje moeten gaan branden.

Het is vervelend wanneer de stoffeerders voor verassingen te komen staan wanneer blijkt dat de door de klant doorgegeven maten niet helemaal de juiste zijn. Plezierig om te kunnen vertrouwen op een deskundige die de situatie eens goed komt bekijken en de maten nameet. De eerste afspraak was dan ook met deze deskundige. Zijn advies was helder. De oneffenheden in de bijkeuken konden beter even weg geschuurd worden want die zou voor extra slijtplekken in het vinyl gaan zorgen. De tegelvloer in de gang zou met een speciale emulsie geëgaliseerd moeten worden. De optie voor het speciale ondertapijt kwam daarmee te vervallen, de kosten zouden gelijkwaardig zijn. Verder was alles in orde. De leg afspraak kon zonder verhindering doorgaan.

De stoffeerders waren vriendelijk en welwillend. Voor de zekerheid toch maar ff geïnformeerd naar de deuren; “zouden de drempeltjes geen probleem gaan opleveren? Kunnen de deuren gewoon weer dicht na het plaatsen van de overgangs-drempeltjes?”. De stoffeerder gaf een geruststellend antwoord; “Geen probleem!!!!”. Voor het gemak werden de deuren wel even uit de sponningen gehaald zodat het tapijt er lekker strak in gelegd kon worden.

De egalisatie in de gang zorgde er voor dat er een vervolg afspraak gemaakt moest worden. Deze moest eerst goed uitharden voordat het vinyl gelegd kon worden. Vervelend, maar wat moet dat moet. De drukte omtrent de verhuizing maakte het wel enigszins moeilijk om een vervolg afspraak te plannen maar uiteindelijk is het toch gelukt een concrete afspraak te maken.

De stoffeerders hadden nog ergens anders een leg-afspraak dus na het afrekenen van de extra kosten konden ze hun weg vervolgen. Extra kosten? Ja, extra kosten! De 30 cm extra tapijt die gelegd moest worden was vanzelfsprekend niet gratis. Maar wacht even? Even een stukje terug……… ” Verder was alles in orde. De leg afspraak kon zonder verhindering doorgaan”. “De kosten zouden gelijkwaardig zijn” ???. Niets noppes nada had de deskundige me verteld over 30 cm extra tapijt. Ik ben de moeilijkste niet en heb de extra kosten maar direct gepind. Toch een beetje vreemd, had het graag van te voren even geweten dan had ik er rekening mee kunnen houden.

Toch maar even met het “hoofdkantoor” gebeld. Het hoofdkantoor was helder in zijn oordeel. Jullie zijn schriftelijk, van te voren, op de hoogte gesteld van deze extra kosten, dus wat is het probleem. Nou, het probleem is dat, ten eerste de deskundige had aangegeven dat alles verder in orde was en ten tweede, we nooit post van TAPIJTCENTRUM NEDERLAND hebben ontvangen, op geen van beide adressen.

Via bemiddeling van de verkoper van het TAPIJTCENTRUM NEDERLAND in Roermond zijn de te betalen extra kosten uiteindelijk gehalveerd dus iedereen blij! Toch?

Een week later zouden de stoffeerders terug komen om hun klus af te maken. Netjes op de afgesproken tijd stonden er inderdaad twee stoffeerders voor de deur. Het vinyl in de gang lag er snel in. De drempeltjes werden netjes geplaatst en voordat ik het wist waren de heren weer onderweg naar hun volgende klus. De deur tussen de gang en de woonkamer was echter niet terug geplaatst terwijl ik de jongste van de twee stoffeerders er toch echt naar had zien kijken? De deur van gang naar de keuken had ik al naar de zolder verplaatst, die wilde we niet teruggeplaatst hebben in verband met ruimtegebrek in de keuken.

Snel zelf de deur maar even terug gehangen en nu was mij direct duidelijk waarom de heren geen tijd meer hadden voor het door hun collega’s toegezegde extra werk uit te voeren (Wanneer je er voor zorgt dat het vinyl uit de kast weggehaald wordt dan leggen wij daar wel even een stukje van hetzelfde vinyl in dat in de rest van het huis ligt, voor ons een kleine moeite). De onderkant van de deur eindigde bijna een centimeter lager dan de geplaatste drempel, de deur kon alleen nog maar wijd open blijven staan.

De stoffeerders waren nog niet weg gereden en het lukte me om hen te stoppen. Uitgelegd wat het probleem was. Ja, daar hebben we nu geen gereedschap voor bij ons en dan nog, hoort niet bij de klus. Trouwens, wanneer we deuren gaan bij-zagen dan kost dat €75,- per deur. En weg reden de heren.

Opvallend was de eerste vraag van de dame van het “hoofdkantoor” toen ik belde voor verhaal; “Hebben de stoffeerders de deuren er zelf uit gehaald? Want dan moeten ze hem terug plaatsen”. Het probleem van de deur kon worden opgelost, maar inkorten van de deur gaat wel €75,- extra kosten………..

Het telefoontje naar de vestiging van TAPIJTCENTRUM NEDERLAND in Roermond waar de verkoper mijn wederhelft te woord wilde staan resulteerde in overleg tussen hem en het “hoofdkantoor”. Hij zou later terug bellen. Uit ervaring weet ik dat het terugbellen na het indienen van een “klacht” vaak niet gebeurt dus daarom na een paar uren zelf de telefoon gepakt. Mijn wederhelft haar telefoon leek wel te zijn geblokkeerd, hij ging niet eens over, terwijl ik direct contact kreeg met het TAPIJTCENTRUM NEDERLAND in Roermond. Na een foto gemaild te hebben moest de verkoper wel toegeven dat er voor een oplossing gezorgd zou moeten worden en dat dat met gesloten beurs zou gebeuren.

Een nieuwe afspraak werd ingepland en, terwijl wij er eigenlijk geen tijd voor hadden, toch maar weer naar Belfeld gegaan om daar de deskundige het probleem op te laten lossen. Shit, weer een halve dag kwijt want afspraken inplannen is duidelijk niet de sterkste kant van TAPIJTCENTRUM NEDERLAND. Ik begrijp dat het moeilijk is om afspraken in te plannen maar mijn tijd is ook kostbaar, helemaal tijdens een hectische verhuizing die door het ziek zijn misschien wel dubbel zo hard aankomt alsdan een gezond persoon gaat verhuizen.

Een uur voor de afgesproken tijd ging de telefoon, het was de deskundige; “Ik sta nu voor uw deur”! Ik;”Sorry, ik ben nog in Roermond en daar heb ik, voordat ik naar Belfeld kan komen, nog een afspraak”. De deskundige; “Ok, dan ga ik eerst naar een andere afspraak die ik hier in Belfeld heb, tot straks”.

Een kwartier na de afgesproken periode van 2 uur, waarbinnen de deskundige zou komen, stond de man voor de deur. Zijn deskundige blik was voldoende om tot de conclusie te komen dat het probleem alleen opgelost kon worden door de deur een stukje in te korten. Aldus geschiede en de deur sluit nu perfect.

Of ik even wilde afrekenen…………….

Nou niet dus. Ik betaal niets meer en dan gaat het niet om het geld maar om het principe!

  • Een geruststellende verkoper die een product verkoopt voor een totaalprijs.
  • Een deskundige die aangeeft dat alles ok en goed is.
  • Brieven die verstuurd zouden zijn maar niet aankomen.
  • Een stoffeerder die aangeeft dat de drempels geen probleem gaan opleveren.
  • De toezegging dat het kosteloos opgelost gaat worden wanneer er toch een probleem is.
  • De verkoper die zich achter het “hoofdkantoor” verschuilt op het moment dat hij op zijn toezeggingen wordt aangesproken tijdens het laatste telefoongesprek. Hij spreekt zichzelf tegen.
  • De extra uren die het mij gekost hebben, worden die vergoed?

Nee, nooit meer TAPIJTCENTRUM NEDERLAND. Nee dan neem ik de volgende keer wel weer een Kwantum of een Leenbakker, daar krijg je tenminste waar voor je koopje; kwaliteit naar prijs en de problemen die daar bij horen en die ik juist niet wilde hebben. De rede waarom ik voor een echte stoffeerder heb gekozen!

Er had toch een lichtje moeten gaan branden. Ja ik ben naïef!

Yosy

Geef een reactie