Gewoon onzin....


“Wanneer je bent geboren in een wereld waar je niet in thuis voelt dan is dat omdat je geboren bent om te helpen een nieuwe te scheppen.”

Essent, Snapper kapot? (1)

Leestijd ongeveer 2 minuten.

EssentEen overstap van Energiedirect naar Essent. Een mooi aanbod met aantrekkelijke prijzen voor het verstoken van gas en het verbruiken van stroom. Essent heeft alles netjes geregeld en de overstap is zonder problemen verlopen. Tenminste daar leek het op.

Energiedirect incasserde het maandbedrag altijd netjes om en nabij de 27ste. Lekker net nadat onze uitkering binnen was gekomen. De computer van Essent was het hier niet helemaal mee eens en verstuurde de incasso netjes op de 11de van de maand. Een aantal dagen voordat onze uitkering op de rekening gestort wordt. Een aantal dagen dat er dus een bedrag van €140,- van de rekening werd afgeschreven terwijl ik er vanuit ging dat het, net zoals bij Energiedirect, op de 27ste zou worden afgeboekt. Heb je het ruim dan is €140,- wel te betalen voor dat je uitkering binnen komt maar ik hield nu toch echt een stukje maand over aan het eind van het ons geld.

Contact opgenomen met Essent en mijn probleem uitgelegd. Het was de vriendelijke mevrouw helemaal duidelijk en het probleem zou worden opgelost. De incasso’s zullen in het vervolg rond de 27ste worden uitgevoerd. De lopende maand zou de daaropvolgende maand extra worden geincasseerd omdat ik die voor deze maand heb laten terugboeken.

De 11de van de daarop volgende maand; het maandbedrag van Essent wordt twee keer afgeboekt????????

Contact opgenomen met Essent en verwezen naar de gemaakte afspraak. Ja, maar dat kan niet, daar kan het computerprogramma waar Essent mee werkt niet mee omgaan. Deze maand wordt er geincasseerd; rond de 11de, €140,- van de vorige maand die ik heb laten terugboeken + €140,- van de lopende maand en rond de 27ste, zoals verzocht, nog een keer €140,- van de lopende maand????????

????????? Ja, anders komt u niet op het juiste aantal incasso’s per jaar. Ons computer systeem kan het niet anders doen. Dit hadden ze er bij het tekefoongesprek vorige maand niet bij vermeld, waar moet ik die extra €140,- vandaan halen?

Ik heb de automatische incasso’s per direct stop laten zetten, ik betaal de facturen zelf wel. Ze hebben een aantekening gemaakt in ons dossier zodat de extra €140,- niet nog een keer in rekening wordt gebracht. Ben benieuwd! Snapper kapot?

P.s. Na problemen met het factureren van Vodafone, waarbij steeds extra dingen in rekening gebracht werden die ik niet had afgenomen, heb ik een aantal maanden geleden een app op mijn telefoon geinstaleerd zodat al mijn telefoon gesprekken opgenomen worden, ze zijn niet op hun woord te vertrouwen!

Lees hier het vervolg; Essent, Snapper kapot? (2)  (20/09/2016)

Geef een reactie